Breakfast Meetup och Föreläsningar

Breakfast meetup hösten 2018

Vad är Breakfast Meetup?

Breakfast Meetup är det perfekta nätverket för kvinnor i bland annat mansdominerade branscher och fungerar lika bra för er som inte har ett kvinnligt nätverk på er arbetsplats, som för er som är vana nätverkare och redan aktiva i nätverk.

Under träffarna får medlemmarna chansen att utbyta erfarenheter med kvinnor från andra arbetsplatser och branscher samt inspirerar och lära av erfarna föreläsare.

Anmäl dig här

Läs mer om årets talare längre ner på sidan.

Vad ger Breakfast Meetup dig?

Breakfast Meetup ger dig möjligheten att inspireras och utbyta erfarenheter med andra kvinnor från bland annat mansdominerade branscher. Du får också en unik inblick i våra föreläsarens vardag som ledare, samt tips på hur du kan ta dig vidare och utvecklas mot befintliga och nya mål.

Var och när?

Träffarna äger rum en gång per månad med start 15/9 och inkluderar frukost, nätverkande och en inspirerande föreläsning med möjlighet att ställa frågor och nätverka med föreläsarna.

Datum: 14/9, 12/10, 16/11 och 14/12

Plats:
Hard Rock Café, Sveavägen 75, Stockholm

Agenda:
08.00-08.30 Frukost och nätverkande
08:30-09.15 Föreläsning
09.15-09.30 (ev. 10.00) Frågor och fortsatt nätverkande

Hur mycket kostar det?
I kostnaden ingår 4 träffar inklusive frukost, föreläsning samt en digital mötesgrupp via Facebook.

Företagsabonnemang 
(platserna tillhör företaget och är inte personliga)
20 platser a 1 000 kr styck exkl. moms
10 platser a 1 300 kr styck exkl. moms

Individuellt abonnemang
(platsen är personlig)
1500 kr exkl. moms.

I mån av plats är det möjligt för deltagare att ta med en gäst till en engångskostnad av 450 kr exkl. moms.

Antalet platser är begränsat och det är först till kvarn som gäller.

Anmäl dig här eller via email till petra@womeninprogress.se

Datum och föreläsare hösten 2018 

14/9 – Maria Scharffenberg, Kyrkoherde för Svenska kyrkan i Berlin

foto: Foto: Anders Nilsson C.A.N. Photography

 

Maria Scharffenberg jobbar som Kyrkoherde för Svenska kyrkan i Berlin. Tidigare var hon kyrkoherde för Svenska kyrkan i Wien och hade då ansvar för Svenska kyrkans verksamhet i Österrike, Tjeckien, Slovakien och Ungern. Maria har arbetat som präst i 21 år. Bland annat som företagspräst på SCA och i Sundsvalls hamn. Hon har även tagit emot pris som Manager of the Year från Svenska Handelskammaren i Österrike.

Maria kommer att prata om hur man hanterar fördomar och patriarkala strukturer samtidigt som man ser absolutely fabulous ut i sina högklackade.

 

12/10 – Lotta Belfrage Palmqvist, Grundare Constatera

Lotta har över 20 års erfarenhet av rekryterings- och bemanningsbranschen, både som specialist och ledare. Lotta var under 15 år anställd inom Manpower och Proffice och var då en del av bolagens ”executive-grupper”. 2010 tog Lotta initiativet till Constatera och arbetar sedan dess i bolaget som rekryteringskonsult och partner med fokus på rekrytering och interim management på chefs-, ledar- och senior specialistnivå. Bolaget är idag ett familjeföretag och drivs tillsammans med maken Peter Palmqvist, fd företagsledare inom branschen.

Lotta brinner för att rekryteringsprocesserna ska vara givande för både rekryterande part och för de utvalda kandidaterna. Lotta kommer att prata om vad alla inblandade parter bör tänka på för att för att lyckas i en rekrytering, ”Att lyckas med en rekrytering, från båda håll”.

16/11 – Hasti Asadi, Grundare Deodoc

Med en examen från Handelshögskolan i Stockholm valde Hasti att tacka nej till toppjobb och följa strömmen att bli konsult eller investment banker. Istället valde hon att prova sina entreprenöriella vingar och våga följa sin magkänsla. Detta har lett till att hon idag, 5 år efter examen, säljer sina produkter i Sverige, Norge, USA, Japan,  Australien & Nya Zealand.  Hon vågade skaka om en bransch som var kvar i 80-talet och som anses genant att prata om. Vägen från fattig student till att bli fattig entreprenör (där hon ännu är kvar idag enligt henne själv) har inte varit lätt – men det är en resa som gett så mycket kunskap och  glädje att alla de uppoffringar som gjorts har varit värt det.

14/12 – Jessica Stark, VD på Styrelseakademien Stockholm

Jessica Stark är sedan drygt ett år tillbaka VD på Styrelseakademien Stockholm. Jessica har en gedigen erfarenhet från entreprenörskapsvärlden. Bland annat har hon som medgrundare och VD utvecklat SUP46 (Start-Up People of Sweden) från idé till Nordens främsta startuphubb. Utifrån hennes erfarenheter som entreprenör, ägare och styrelseledamot drivs Jessica av övertygelsen att en ökad professionalitet i styrelsearbetet ger företag framgång.

Jessica kommer prata om sin resa och de erfarenheter hon fått med sig på vägen.

 


Föreläsningar

 

Vi ger föreläsningar i olika ämnen inom vårt kompetensområde.

Workshop kring konsten att mingla och nätverka – Mingelskola

Några exempel:

Inspirationsföreläsning om styrelsearbete

Seminarium om karriärplanering

Vill du veta mer eller boka en föreläsning?

Skriv till oss för att få en offert.